Tájékoztató a Széchenyi Pihenő Kártyával kapcsolatos közigazgatási teendőkről
Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátására irányuló tevékenységgel kapcsolatos
nyilvántartási feladatok
A Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásának szabályairól
szóló 55/2011. (IV.12.) Kormányrendelet (továbbiakban: rendelet) értelmében a
kártyakibocsátási tevékenységet folytató intézménynek (intézmény: a Széchenyi
Pihenő Kártya kibocsátására a rendelet szerint jogosultsággal rendelkező
gazdasági társaság) a tevékenység megkezdését követően haladéktalanul, de
legkésőbb 3 napon belül (utólagosan) értesítenie kell a Magyar Kereskedelmi
Engedélyezési Hivatalt (továbbiakban: MKEH). Az MKEH nyilvántartásba veszi az
intézményt, erről a nemzetgazdasági minisztert tájékoztatja. A nyilvántartásba
vételt az MKEH értesítéssel visszaigazolja.
A kártyát kibocsátó intézmények
listája itt elérhető.
A kártyakibocsátási tevékenységet az az intézmény folytathat, amely a
rendeletben foglalt előírásoknak megfelel, különös tekintettel a rendelet
alábbi 13. §-ára.
„A kártya kibocsátására olyan, az Önkéntes Kölcsönös Biztosító Pénztárakról
szóló 1993. évi XCVI. törvény 2. § (2) bekezdés d) pontja szerinti szolgáltató
- ide nem értve a természetes személyt - jogosult, amelyet határozatlan időre
vagy a kártyakibocsátás megkezdésétől számított még legalább 5 év határozott
időtartamra alapítottak, és amely a vele a gazdasági társaságokról szóló
2006. évi IV. törvény szerinti ugyanazon elismert vagy tényleges
vállalatcsoportként működő gazdasági társasággal együttesen megfelel az alábbi
feltételek mindegyikének:
a) ügyfelek számára nyitva álló helyiséget tart fenn minden 35 000 főnél több
lakosú magyarországi településen,
b) az utolsó lezárt üzleti évben legalább 100 000 darab saját kibocsátású
bankkártyával rendelkezik,
c) legalább 2 év tapasztalata van az SZJA törvény 71. §-a szerinti béren
kívüli juttatások igénybevételére szolgáló elektronikus utalványkártyák
ibocsátásában, és az általa kibocsátott ilyen utalványkártyák száma
meghaladta a 25 000 darabot a legutolsó lezárt üzleti év adatai alapján.”
Az intézmény által küldött értesítésnek tartalmaznia kell:
a) az intézmény nevét, székhelyét;
b) az intézmény cégnyilvántartási számát;
c) a vállalatcsoport nevét, formáját;
d) tényleges vállalatcsoport esetén az uralkodó tag nyilatkozatát arra
vonatkozóan, hogy mely szervezetek tartoznak a vállalatcsoporthoz;
e) a kártyakibocsátási tevékenység megkezdésének tényét, a vonatkozó
előírásoknak való megfelelésről (pl.: R. 13. §-a) szóló nyilatkozattal;
f) 2200 Ft általános tételű eljárási illetéket.
Az értesítést tevő intézmény a rendelet szerinti kötelezettségét az itt
letölthető értesítési adatlap kitöltésével és megküldésével is teljesítheti.
Az értesítés megtételének módja:
Az intézmények személyesen vagy meghatalmazott útján az MKEH Ügyfélkapcsolati Osztályán (1124 Budapest, Németvölgyi út 37-39.) vagy postai úton (1534 Budapest BKKP, Pf: 919.) tehetik meg az értesítést a kártyakibocsátás megkezdéséről.
A kártyakibocsátónak és a rendelet szerinti szolgáltatónak a Széchenyi Pihenő Kártya kibocsátásának és felhasználásnak során további előírásoknak is eleget kell tenniük, amit az MKEH a nemzetgazdasági miniszter utasítása szerint ellenőrizhet.
Forrás: http://www.mkeh.gov.hu/kereskedelmi/idegenforg_nyilv/szep-kartya
|